Köpvillkor

Köpvillkor

1. Köp
1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet. Spara ditt ordernummer. Vi ingår endast avtal med myndiga personer. Efter att din order är lagd kan normalt inga ändringar göras. Detta gäller både på produkter och leveransinformation. Det är på konsumentens ansvar att skriva in rätt uppgifter och beställa rätt produkter.

2. Priser och betalning
2.1 Pris
En fraktavgift tillkommer med 189 kr.
2.2 Betalsätt
Du kan välja mellan att betala med kontanter, swish eller faktura.
Swish
Vi kan ta betalt via Swish. Kontakta oss för mer information.
Faktura
Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått dina varor levererade.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Faktura fås via e-post

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. MBC-Invest behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.


2.3 Återbetalning
Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.

3 Leveranser
3.1 Leveranstid
Varje produkt har ett eget leveransbesked. *Läs reservationer längst ner i stycket

Finns i Lager: 
Leveranstiden är 2-5 vardagar. Samtliga ordrar som kommer in före 19:00 skickas dagen efter.

Reservationer:
*Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över som t.ex extrema väderförhållanden eller  tekniska problem hos speditören.

*Geografiskt avlägsna leveransorter, exempelvis Gotland och orter där postnumret börjar på siffran 9 kan ge 1-2 extradagar i leveranstid.

*Lantbrevbäring innebär utöver andra eventuella geografiska tillägg också en dags extra leveranstid.

3.2 Leveranssätt
Produkter från vårt lager levereras med DHL.
Observera att leveranserna från våra leverantörer har 1-4 dagars leveranstid + eventuella extra dagar enligt reservationspunkterna.

3.3 Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 249 kr för tillkomna omkostnader.
(Detta gäller även om du ångrat ditt köp)

3.4 Synlig fraktskada
Vid eventuell fraktskada ska anmälan göras direkt av dig på plats – innan ni kvitterar godset. Även en smärre skada på ytterkartongen ska anmälas.

Observera att du absolut inte får försöka laga eller montera produkten innan den blivit besiktigad av speditörens reklamationsansvariga. Originalemballaget ska behållas.

Efter anmälan gjorts hos NL NordicLogistic eller annan speditör vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer om skadan orsakat åverkan på din produkt.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.

3.5 Dold fraktskada
Vid en dold fraktskada måste en anmälan göras av dig snarast hos NL Nordiclogistic eller annan speditör. Efter anmälan gjorts hos speditören vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.

3.6 Hämtning lager
Om du väljer att hämta din beställning från vårt lager tillkommer ingen avgift för leveransmetod. Öppettider: Enligt överenskommelse med dig som kund.

Utlämningsadress: Staffanstorp (Malmö).

4. Ångerrätt / Öppet köp
Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dagen du hämtar ut varan enligt svensk lag. Du måste kontakta Bollza inom dessa 14 dagar för att ångerrätten ska gälla. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som ett ångrat köp. Det är tillåtet att öppna förpackningen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.

Vid nyttjande av ångerrätten/öppet köp står du får kostnaden för returfrakt tillbaka till oss.

OBS! Spara kvitton du får av oss och transportföretaget, här finns ett kollinummer som används för spårning av ditt paket. Tänk på att du är ansvarig för returförsändelsen till oss.

Kontakta oss om returadressen.

5. Reklamationsrätt

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av MBC Invest AB, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvitto gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. Detta kommer skickas via e-post  direkt efter att du lagt din beställning.

6. Reservation för fel

*Felsatta priser: Vi förbehåller oss rätten att i efterhand neka en
order och återbetala pengarna där vi satt fel pris.

*Tekniska fel vid betalning: Skulle en beställning gå igenom utan att betalning skett kommer vi inom skälig tid att skicka en faktura på kvarvarande belopp.

*Fel vid packning: Om du får flera eller fel produkter än du betalt för eller t.ex. att paketet skickas två gånger kan vi i efterhand begära tillbaka dessa produkter (inom skälig tid). I ett sådant fall står vi givetvis för returfraktkostnaden. Skulle du inte skicka tillbaka produkterna till oss tar vi oss rätten att fakturera för dessa.

*Övriga fel: Vi reserverar oss för fel som vi inte kan råda över och förbehåller oss rätten att vidta nödvändiga åtgärder inom skälig tid.

7. Personskydd och dataskydd
Vi använder dessa uppgifter endast för att skicka dig den information du bett  om eller kommer att be om vid senare tillfälle. Din personliga information kommer  inte att ges bort, säljas eller göras tillgänglig för tredje part. Vi respekterar ditt privatliv och behandlar dina uppgifter med diskretion. Om du vid något tillfälle inte vill mottaga mer information från oss så kan du kontakta oss via e-post. Om du vill uppgradera din information eller radera den helt så kan du göra det genom att skicka e-post till oss.

8. Kontaktuppgifter:

Bollza.se
info@bollza.se
Telefon: 0732-46 19 87
Orgnr: 556497-7345

(Senast uppdatering: 2018-03-25)